Geplaatst op 13 maart om 16:24h
Ondernemers hebben al hun aandacht en energie nodig om zich te focussen op hun core business. De bouwsector vormt daarop geen uitzondering. Voor het schrijven van een aanprekend referentieverhaal over een bijzonder project of een persbericht over innovatieve bouwmaterialen ontbreekt vaak de tijd, maar ook de benodigde knowhow. Dat is zonde, want dergelijke nieuwsberichten zijn belangrijk om de naamsbekendheid van uw bedrijf te vergroten en uw imago te versterken.
Als tekstschrijver met jarenlange ervaring in de bouwsector kan ik u hierbij alle zorgen uit handen nemen. Dat begint met het op papier zetten van een helder en voor eenieder begrijpelijk verhaal. En dat laatste is een vak apart. Aan enthousiasme ontbreekt het bouwprofessionals nooit. Tijdens bijvoorbeeld een interview vertellen zij met veel passie over hun vak, maar gebruiken zij te veel vakjargon. Aan mij als tekstschrijver de taak om hier een prettig leesbaar en vooral helder verhaal van te maken, ongeacht of dat nou bedoeld is voor een vakblad, persbericht, nieuwsbrief, blog, personeelsblad of relatiemagazine.
Met aansprekende nieuwbouw- of renovatieprojecten die uw bouwbedrijf heeft gerealiseerd, kunt u zich onderscheiden richting (potentiële) opdrachtgevers. Dus is het zaak om deze projecten zoveel mogelijk te gebruiken als het visitekaartje van uw bedrijf. Bij voorkeur in de vorm van een referentieverhaal waarin diverse bij de bouw betrokken partijen aan het woord komen, zoals de opdrachtgever, architect, uitvoerder en installateur. Op de website van veel bouwbedrijven staan weliswaar dergelijke voorbeeldprojecten vermeld, maar meestal beperkt zich dit tot wat foto’s met de vermelding van de naam van het project, de opdrachtgever, de opleveringsdatum en de uitgevoerde werkzaamheden. Een gemiste kans! Want juist door er een uitgebreider referentieverhaal van te maken, wordt pas duidelijk wat het project zo bijzonder en uniek maakt en wat de specifieke expertise van uw bouwbedrijf hierbij was.
Om een aansprekende projectreportage te schrijven, vraag ik daarom niet alleen naar wát er is gerealiseerd, maar vooral naar het hoe en waarom. Vragen die tijdens het interview met de betrokken bouwpartners aan bod komen, zijn bijvoorbeeld:
Aansprekende projectreportages zijn een optimale manier om onder de aandacht te komen van (potentiële) opdrachtgevers. Onder meer door deze voor publicatie aan te bieden aan vakbladen in de bouwbranche, voor plaatsing op uw eigen website of social media-kanalen (zoals Facebook en LinkedIn) of als los inlegvel bij offertes en andere verkoopdocumenten.
Hedendaagse bouwbedrijven onderscheiden zich ook steeds meer door het toepassen van innovatieve, duurzame en veilige bouwmaterialen en -gereedschappen. Als u belangrijk productnieuws heeft, doet u er daarom goed aan om dit naar buiten te brengen in de vorm van een persbericht. Hiermee versterkt u uw imago, zowel bij opdrachtgevers als het algemene publiek. Uiteraard kan ik het schrijven van het persbericht volledig voor u verzorgen. Vervolgens stel ik in nauw overleg met u als bouwbedrijf een lijst samen van media (zoals vakbladen, nieuwssites voor de bouw en regionale media) waarvoor het persbericht mogelijk interessant kan zijn.
Tot slot is het goed om te weten dat veel bouwbedrijven niet of nauwelijks gebruikmaken van de mogelijkheden van free publicity ofwel gratis reclame. En dat terwijl veel vakbladen en nieuwssites in de bouwbranche een grote behoefte hebben aan aansprekende projectreportages of interessant product- of bedrijfsnieuws. Als deze redactionele artikelen goed zijn geschreven en kant-en-klaar worden aangeleverd (bij voorkeur met een bijbehorende foto of illustratie), dan is de kans groot dat zo’n verhaal gratis wordt gepubliceerd. U hoeft daar dan niet, zoals bij een advertentie wel het geval is, extra voor te betalen. De enige kosten die voor u ontstaan is de vergoeding die ik als tekstschrijver in rekening breng voor het schrijven van het artikel. Bovendien worden dergelijke redactionele artikelen doorgaans ook nog veel beter gelezen dan advertentieteksten en zijn daardoor een prima manier om de naamsbekendheid van uw bedrijf verder te vergroten.
Zakelijke blogs op je website en social media-kanalen zijn onmisbaar voor de groei van je bedrijf. Maar heb je niet de kennis, geen tijd of inspiratie om een blog te schrijven? Ik neem het graag van je over! Bekijk hieronder de verschillende mogelijkheden voor je blogabonnement.
MAANDELIJKS:
- Één blog per maand
- Circa 350 woorden per blog
- SEO-geoptimaliseerd
- Incl. contentplanning
- Incl. feedbackronde
- Minimaal 6 maanden looptijd
€ 200,-- PER BLOG *
TWEEWEKELIJKS:
- Één blog per twee weken
- Circa 350 woorden per blog
- SEO-geoptimaliseerd
- Incl. contentplanning
- Incl. feedbackronde
- Minimaal 6 maanden looptijd
€ 175,-- PER BLOG *
WEKELIJKS:
- Één blog per WEEK
- Circa 350 woorden per blog
- SEO-geoptimaliseerd
- Incl. contentplanning
- Incl. feedbackronde
- Minimaal 6 maanden looptijd
€ 150,-- PER BLOG *
* De genoemde prijzen zijn excl. 21% BTW